Sökresultat Stäng

Söker...

Integritet & Kunduppgifter

Integritet & Kunduppgifter

IntegritetsPolicy

Behandling av personuppgifter

 

Syfte

Vi värnar om din integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet.

Syftet med den här policyn är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.

 

Bakgrund

Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamål, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.

Vi behöver också dina personuppgifter för att ge dig bra service exempelvis vad gäller marknadsföring, uppföljning och information. Vi kan också behöva dina personuppgifter för att uppfylla lagar samt utföra kund- och marknadsanalyser.

Du har rätt att motsätta dig att vi använder personuppgifter för direktmarknadsföring. När vi samlar in personuppgifter om dig för första gången får du mer information om detta och hur du kan motsätta dig det.

 

Riktlinjer
Vilka personuppgifter behandlar vi?

Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Här följer exempel på personuppgifterna vi behandlar:

Namn
Adress
E-postadress
Telefonnummer
Personnummer
Bankrelaterade uppgifter
Uppgifter som du registrerade självmant och frivilligt uppger
Innehåll som du själv publicerar, s.k. användargenererat innehåll
Användarnamn
Fotografier

 

Hur får vi tillgång till dina personuppgifter?

Vår försöker i möjligaste mån att inhämta ditt samtycke innan vi börjar behandlar dina personuppgifter. Du samtycker till behandling genom att acceptera våra allmänna villkor. När du samtycker till våra allmänna villkor samtycker du också till att vi behandlar dina personuppgifter.

Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke. Vi kommer då inte längre att behandla dina personuppgifter eller inhämta nya, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag. Tänk på att återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte kan fullgöra de skyldigheter vi har i förhållande till dig.

 

Vi får också tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:

Uppgifter som du tillhandahåller oss direkt
Uppgifter som registreras när du besöker vår hemsida
Uppgifter som vi får från offentliga register
Uppgifter som vi får när du anlitar en av våra medarbetare
Uppgifter som vi får när du anmäler dig till våra kurser eller seminarier
Uppgifter som vi får när du anmäler dig till nyhetsbrev och andra utskick
Uppgifter som vi får när du svarar på enkäter och undersökningar
Uppgifter som vi får när du kontaktar oss, söker anställning hos oss, besöker oss eller på annat sätt tar kontakt med oss

 

Vilken information ger vi till dig?

När vi samlar in dina personuppgifter för första gången kommer vi att informera dig om hur vi har fått tag i personuppgifterna, vad vi kommer att använda dem till, vilka rättigheter du har enligt dataskyddslagstiftningen och hur du kan ta tillvara dessa. Du kommer också att bli informerad om vem som är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen och hur du kan kontakta oss om du har frågor eller behöver lämna en begäran eller förfrågan som avser dina personuppgifter och/eller rättigheter.

 

Behandlas dina personuppgifter på ett betryggande sätt?

Vi utarbetar rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast arbetstagare och andra personer inom organisationen som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem.

I fråga om känsliga personuppgifter har vi inrättat särskilda behörighetskontroller, vilket innebär ett högre skydd för dina personuppgifter.

Våra säkerhetssystem är utvecklade med din integritet i fokus och skyddar i mycket hög grad mot intrång, förstöring samt andra förändringar som kan innebära en risk för din integritet.

Vi har flera policyer för IT-säkerhet för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert.

Vi överför inte personuppgifter i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.

 

När lämnar vi ut dina personuppgifter?

Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part upprättar vi sekretessavtal samt säkerställer att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.

 

Ansvar

Lättviktsmotor AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara.

Läs mer

Mer info om GDPR finns hos Datainspectionen. Här

 

Kunduppgifter på Webbplatsen för transaktioner. 

På vår webbplats kommer du att behöva uppge personuppgifter och eventuella transaktionsuppgifter såsom t.ex. kreditkort. Dessa uppgifter är nödvändiga t.ex. för att köp skall kunna genomföras eller för att du skall kunna erhålla nyhetsbrev. Genom att handla hos oss eller genom att abonnera på nyhetsbrev accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter. Vi kommer dock inte att använda personuppgifter för marknadsföring, försäljning till tredje part eller något liknande utan ditt medgivande. Dina uppgifter används bara för att kunna genomföra en transaktion som t.ex.

·    att kontrollera att köparen är vem den utger sig för att vara;

·    att hjälpa dig med efterköpservice;

·    att erbjuda dig nya tjänster och produkter om du så önskar;

·    nyhetsbrev;

·    uppgifter till samarbetspartners (se nedan).

·    Garantianmälningar till leverantör;

I samband med tillhandahållandet av våra tjänster över Internet använder vi nedan partners:

Payer

Payer  är vår ”Internet Payment Provider” för korttransaktioner. Payer har valts ut noga för detta ändamål. Till Payer skickas kontonummer, personnummer och belopp. PAyer har inte tillåtelse att föra dessa uppgifter vidare, förutom till kortföretagen för auktorisering av belopp. Payer använder den senaste säkerhetstekniken och jobbar tätt tillsammans med banker och Finansinspektionen för att säkerställa kvalitet och säkerhet.

Handelsbanken

Till Handelsbanken skickas endast kontonummer och belopp. Handelsbanken är vår inlösande bank.

Logga in

Användarnamn

Lösenord

Glömt lösenord

Om du glömt ditt lösenord så kan du här skicka efter ett nytt. Fyll bara i formuläret nedan.

Ange din e-postadress nedan

Tidigare kund

Om du är kund sedan tidigare så kan du fylla i ditt kundnummer & e-post nedan, för att få lösenordet skickat till dig.

Kundnummer

E-post

Registrering - Steg 1

Användaruppgifter

* Obligatoriska fält

E-post*

Lösenord*

Bekräfta lösenord *

Registrering - Steg 2

Kunduppgifter

* Obligatoriska fält

Förnamn *

Efternamn *

Person/org-nummer (yyyymmdd-nnnn) *

Telefonnummer vid teleavisering *

Adress *

Postnummer *

Ort *

Land *

Varukorg
Bild Benämning Antal Pris