Sökresultat Stäng

Söker...

Service Robotgräsklippare

Felsökning

Har din Automower stannat på gräsmattan? Ger den felmeddelandet ”Ingen Slingsignal”? Det första du skall göra är att titta på kontrollampan i din laddstation.  


Grönt fast sken = Laddstation och begränsningskabel fungerar som dem ska, din robotgräsklippare behöver lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.


Rött fast eller blinkande sken = Fel på laddstation, din laddstation behöver lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.


Gul/Orange sken (endast modellerna 105, 305, 308) = Guidekabel ej ansluten till laddstation, dessa maskiner måste till skillnad från övriga Automowers alltid ha en guidekabel installerad för att kunna fungera. Åtgärda problemet genom att ansluta en guidekabel.


Blått blinkande sken = Det finns ett brott någonstans på slingan, alternativt så har kontakterna på baksidan av din laddstation dålig kontakt. Börja med att kontrollera så begränsningskabelns kontaktdon är ordentligt anslutna till stiften på laddstationens baksida.

Om kontakterna är korrekt anslutna men kontrollampan fortsatt blinkar blått så finns det ett brott någonstans på begränsningskabeln som ligger i din gräsmatta. För att boka en servicetekniker som kommer ut och åtgärdar problemet skickar du ett mail till verkstad@lattviktsmotor.se.


Grönt blinkande sken (endast modellerna 220, 230, 260, 265) = Det finns ett brott någonstans på begränsningskabeln, alternativt så har kontakterna på baksidan av din laddstation dålig kontakt. Börja med att kontrollera så att begränsningskabelns kontaktdon är ordentligt anslutna till stiften på laddstationens baksida.

Om kontakterna är korrekt anslutna men kontrollampan fortsatt blinkar så finns det ett brott någonstans på begränsningskabeln som ligger i din gräsmatta. För att boka en servicetekniker som kommer ut och åtgärdar problemet skickar du ett mail till verkstad@lattviktsmotor.se.


Grönt blinkande sken (övriga modeller) = Laddstation och slinga fungerar som dem ska, men ECO-läge är aktiverat. Din robotgräsklippare behöver lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.


Lampan lyser inte alls = Fel på kretskortet eller trasig/felaktig strömkälla ansluten till laddstationen, kontrollera så att det finns ström i det eluttag som laddstationen är kopplad till. Om så är fallet men kontrollampan är fortsatt släckt behöver din laddstation lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.


För att till 100% försäkra sig om huruvida en laddstation är hel eller inte, kan du ta en kort bit begränsningskabel och koppla den direkt mellan de två stiften på laddstationens baksida där begränsningskabelns två ändar normalt sett sitter. Lampan skall lysa med fast grönt sken när båda ändarna är inkopplade och lampan skall blinka blått (eller grönt på modellerna 220, 230, 260, 265) när man kopplar bort någon av ändarna. Om kontrollampan inte följer detta mönster så behöver laddstationen lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning. 

Prislista

Verkstad    
Sommarservice*      Endast service        1495:-
Vinterservice*   + Noggrann rengöring av maskin 1995:-
Bronspaket                   + Vinterförvaring  2295:-
Silverpaket     + Transport & driftsättning*  2995:-
Guldpaket    + Knivbyte & tillsyn 2 gånger per år*  3995:-
Mjukvaruuppdatering / Autocheckprotokoll   300:-
Felsökningsavgift    450:-
Timdebitering övrigt verkstadsarbete       750:- / h
*En service innefattar följande: Uppdatering av Mjukvara, test av maskinens komponenter via Autocheck, byte av tätningslist, byte av knivar samt visuell kontroll av invändig elektronik.     
     
Ute hos kund    
Startavgift 2 timmars arbetstid inklusive restid   1595:-
Felsökning   Tid utöver 2 timmar  650 kr/h
Lägga ny begränsningskabel     13:-kr/m
     
Alla priser är inklusive moms    

*Vid transport över 2 mil från Norrtälje tillkommer extra taxa per mil.

   

Logga in

Användarnamn

Lösenord

Glömt lösenord

Om du glömt ditt lösenord så kan du här skicka efter ett nytt. Fyll bara i formuläret nedan.

Ange din e-postadress nedan

Tidigare kund

Om du är kund sedan tidigare så kan du fylla i ditt kundnummer & e-post nedan, för att få lösenordet skickat till dig.

Kundnummer

E-post

Registrering - Steg 1

Användaruppgifter

* Obligatoriska fält

E-post*

Lösenord*

Bekräfta lösenord *

Registrering - Steg 2

Kunduppgifter

* Obligatoriska fält

Förnamn *

Efternamn *

Person/org-nummer (yyyymmdd-nnnn) *

Telefonnummer vid teleavisering *

Adress *

Postnummer *

Ort *

Land *

Varukorg
Bild Benämning Antal Pris