Hittade 0 produkter och 0 kategorier.
Prova att ändra din sökning för att hitta det du söker. Du kan alltid kontakta oss om du behöver hjälp!
Så hittar du felmeddelanden
Felmeddelanden visas direkt på robotgräsklipparens display eller i Automower® Connect-appen. I appen kan du klicka på "Mer information" för att få vägledning. Du kan även aktivera aviseringar i appen, så får du en varning direkt till mobilen när något händer. Både appen och displayen visar dessutom en meddelandehistorik där du kan se tidigare fel.
Vanliga fel – och vad du kan göra
"Ingen slingsignal" betyder oftast att slingan är skadad eller att något är fel med anslutningarna. Kontrollera begränsningskabeln och se till att den är hel hela vägen runt. Du kan hyra en kabeltestare av oss på Lättviktsmotor för att felsöka med om du inte hittar felet.
"Instängd" eller "Utanför arbetsområdet" betyder att roboten hamnat utanför den begränsade zonen. Flytta tillbaka klipparen innanför arbetsområdet och kontrollera att slingan är korrekt dragen.
"Klippsystem blockerat" tyder på att gräs eller föremål har fastnat under maskinen. Rengör noggrant under kåpan och runt knivarna.
"Tomt batteri" kan bero på att laddstationen inte fungerar som den ska eller att klipparen inte står korrekt i laddningsläge. Se till att laddstationen har ström och att ingenting blockerar klipparen från att nå stationen.
Krocksensorproblem eller överbelastade hjulmotorer kan bero på att gräs, jord eller skräp fastnat i hjulen eller runt sensorerna. Rengör dessa noggrant och kontrollera att klipparen inte kört fast i ojämn terräng.
Stöldskyddslarm eller "Klipparen stoppad" visas om klipparen lyfts eller tagits utanför sitt godkända område. Kontrollera PIN-koden, GPS-inställningarna och att säkerhetsnivån är korrekt.
Så startar du om Automower®
Om du behöver starta om robotgräsklipparen gör du det på lite olika sätt beroende på modell.
För modeller med kontrollvred: Vrid vredet till ”Ström av” och tryck in det i tre sekunder för att starta om.
För modeller med ON/OFF-knapp: Håll in knappen på baksidan eller undersidan av klipparen. På Aspire R4 sitter den på knappsatsen.
Återställa till fabriksinställningar
Om du vill återställa klipparen till fabriksinställningarna kan du göra det i appen eller på displayen.
I appen (för NERA och Aspire R4): Gå till Mer > Inställningar > Allmänt och välj Återställ till fabriksinställningar.
På klipparens display (för andra modeller): Gå till Inställningar > Allmänt och välj Återställa alla användarinställningar och bekräfta.
Observera att vissa inställningar, som PIN-kod, språk och slingsignal, inte återställs.
När du behöver hjälp
Om felet inte går att lösa själv, eller om roboten visar upprepade felmeddelanden, är du alltid välkommen att kontakta oss på Lättviktsmotor. Vi erbjuder felsökning, service och reparation med originaldelar för Husqvarna Automower®. Kontakta oss för att boka en av våra tekniker.
Hör av dig om du har frågor – vi finns här för att hjälpa dig få en problemfri gräsklipparsäsong!
Nedan kan du skicka in ett foto samt en förfrågan.